10 december, 2010

Lucka 10

Här kommer slutet på berättelsen om Edwin och Jakob ...

Jakob kickar igång mopeden och rivstartar så att gruset yr bakom dem. Sedan styr han skickligt ut genom grinden. Vilken tur att de lämnade den öppen! Mannen som kommit på fötter igen springer några steg, men stannar och stänger grinden efter dem. Med hänglås den här gången.

Jakob kryssar fram mellan groparna i vägen och Edwin tycker att det ser ut som djupa kratrar i mopedens strålkastarljus. Han håller hårt om Jakob och vågar knappt andas. Bara de inte kör omkull! Men när de kommer upp till stora vägen stannar Jakob och stänger av mopeden.

– Det var nära.
– Jag vill aldrig åka dit igen, snyftar Edwin.
– Kom igen nu, tröstar Jakob, klart vi inte åker dit igen. Det är ju förbjudet. Och jag tror inte att den där gubben glömmer att låsa grinden någon mer gång.
– Det var inte meningen att slänga ditt legomonster i toan, fortsätter Jakob. Jag blev bara så arg när du retade mig för mina finnar.
– Jag vet att jag var dum, säger Edwin. Förlåt!
– Okej, då är det jämt. Nu kör vi hem!

Slut.

1 kommentar:

Malin sa...

Hej! Tack för att du skrev en kommentar hos oss, så att jag hittade till er blogg också. Alltid kul med nya bloggar att följa och speciellt när våra tjejer är så nära varann i ålder. Vackert namn har hon också, er sötnos =) Kram Malin