30 december, 2010

Året som gått

Dags för en summering av Malins mammas år ...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Skickade in bokmanus till förlag.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade inget.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte förstagångsföräldrar.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Jag stannade i Sverige.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer tid för att skriva.

7. Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
27 februari - min 40 årsdag!

8. Vad var din största framgång 2010?
Att kombinera jobb, studier och familj.

9. Största misstaget?
Inget jag bjuder på här.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har stukat foten kraftigt. Två gånger. Och utvecklat musarm :(

11. Bästa köpet?
Bästa PRESENTEN var min lilla röda netbook.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, kläder och campingavgifter.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att Malins språkutveckling har tagit ett skutt och att storebrors skolstart fungerade så bra.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Två steg från paradise.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit både gladare och ledsnare i år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tillbringat tid i sociala medier (!).

18. Hur tillbringade du julen?
En dag med far och bror med familjer, en dag med min lilla familj och en dag med svärföräldrarna.

19. Blev du kär i år?
Kärleken till min familj djupnar för varje dag.

20. Hur många one night stands?
Sån´t kör vi inte med längre!

21. Favoritprogram på TV?
På spåret, Dansbandskampen.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Tvärt om, det finns människor jag tyckte väldigt illa om i början av året men det har lagt sig.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag har läst mycket böcker i år ... många barn- och ungdomsböcker för kursen och många nya författare jag hört talas om och blivit nyfiken på. Ska jag nämna en bok får det bli en nyläst: Eskil - riddaren av syrenbersån av Gunilla Linn Persson.

24. Största musikaliska upptäckten?
Nja ... nya upptäckter är det ont om, men Håkan Hellströms Två steg från paradise är årets favorit!

25. Något du önskade dig och fick?
Sköna semesterdagar i husvagnen, en barnfri helg med min man och en vit jul!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Nytt jobb.

27. Årets bästa film?
Pinsamt få biobesök ... Sherlock Holmes.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Hade hemmaparty med största tjejgänget!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En utgiven bok, färre VAB-dagar och massage.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Begynnande kulturtant.

31. Vad fick dig att må bra?
Min familj, mina vänner och mina studier.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Nja, den tiden är också förbi.

33. Vem saknade du?
Jag saknar alltid min mamma.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Nya fina vänner från olika Downs-sammanhang.

35. Planer för 2011?
Skriva mer, träna mer och facebooka mindre.

(Listan lånad av branmark.blogspot.com)

Inga kommentarer: