23 november, 2010

Utvecklingssamtal & advent

Idag var det utvecklingssamtal med storebror på skolan. Det var verkligen roligt att sitta ner med läraren och få se vad de jobbar med. När jag frågar är svaret oftast "vi leker jage på rasten". Inte så mycket vad de gör på lektionerna. Jag har all anledning att vara stolt över sonen, det går bra för honom och han verkar gilla skolan. Men stolt är jag ju alltid ändå! Själv vred han sig som en mask i soffan eftersom han tyckte det var genant att prata om sig själv.

På hemvägen köpte jag julstjärnor och hyacinter och nu ikväll har jag pyntat köksfönstren för advent. Det tog lite längre tid än väntat för när jag dammtorkat och putsat upptäckte jag att förra årets julgardin var borta. Jag fick helt enkelt sy en ny! Räkna på den präktighetsfaktorn ... Men nu är det klart och det ser väldigt mysigt ut. Har även tjuvstartat med att tända adventsstjärnorna. Och nej, det här har inte blivit en inredningsblogg ;)

Inga kommentarer: