19 november, 2010

En grå dag

Den här veckan har sugit musten ur mig. Jag har varit med om roliga saker, haft framgång på jobbet och träffat fina vänner. Men jag har även haft oproduktiva möten och fått nedslående besked. Idag är jag trött, trött, trött.

Det är min pluggdag men halva tiden har gått åt till ett BVC-besök. Ett jobbigt sådant. Malin var inte samarbetsvillig på 4-års kontrollen och jag förstår inte varför jag försöker så mycket. Det känns som om det är en "besiktning" och jag blev besviken när Malin inte var så duktig som hon brukar. Jag vet att varken hon eller jag inte behöver bevisa något, men det påverkar mig ändå. Nu vet jag i varje fall att hon är 91 cm lång och väger 13 kg. Hon är inte stor, den lilla.

Nu ska jag värma mig en bulle innan jag hämtar hem barnen. Vi har tänkt att tapetsera vidare i helgen så vila får vi göra till jul!

Inga kommentarer: