23 oktober, 2010

Hjärngympa

Idag har jag gjort högskoleprovet. Det gör jag var 10:e år. Kanske inte av vana ... men första gången jag gjorde det var för 20 år sedan och gång nummer två var för 10 år sedan.

Jag trodde att jag skulle vara ensam "gammelstinta" bland alla 18-åringar, men vi var faktiskt fyra stycken. Vi hade trevligt mellan varven! Jag hade låga förväntningar och var faktiskt nära att hoppa av i går kväll. Det tar en dag från familjen och är rätt så ansträngande. Men det var en passande dag, regnet har öst ner konstant. Och nu känner jag mig glad och stolt över att ha genomfört det. Jag har rättat mitt resultat men det tar fyra veckor innan jag vet vad det är värt. Lång väntan!

Nu slappnar jag av med ett Dansbandskampen och ett glas vitt. Det är jag värd!

Inga kommentarer: