23 september, 2010

Effektivt pluggande

En bra pluggdag! Idag har jag INTE låtit mig störas av tvättmaskinen, disken eller facebook. Jag har bara skrivit på mina uppgifter till kursen. Det tar tid så jag behöver vara lika diciplinerad imorgon. Således blir det inget besök på bokmässan för min del. Men jag tittade precis på Babel och då fick jag lite av begäret stillat.

Jag har faktiskt stuckit emellan med en sak idag och det var träningsplanering för Malin med en av pedagogerna från förskolan. Det var giltigt skäl att ta en paus. Vi gick igenom förra månadens program och konstaterade att många övningar kan vara kvar, en del ska bara "skruvas" om lite. Det har inte blivit lika mycket träning under den senaste månaden eftersom det varit många vikarier inne. Men nu ska ännu en ordinarie pedagog lära sig en del av arbetet och det känns toppen!

Malin var hos vår avlösare på eftermiddagen. Det är underbart att det funkar så bra. Malin har jättekul med G och hennes familj och allting bara flyter på. Jag hade både glömt att packa ner blöjor och att ställa vagnen på förskolan när G skulle hämta Malin. Men det hade löst sig utan att jag ens märkt att jag glömt. Jag ska öva på att släppa kontrollen lite ...

Inga kommentarer: