19 augusti, 2010

Skolstart

Idag började skolan för storebror. Jag kände mig allt annat än trygg när jag lämnade klassrummet - sist av alla föräldrar. Storebror ville verkligen inte att jag skulle gå. Det känns så stort. Stor skola, många nya barn och vuxna, inga staket, få pedagoger i jämförelse med förskolan.

Just nu ska han bli hämtad av fritidspedagogen för att promenera bort till Lyktan, som fritids heter. Där känner han sig hemma så det ska väl gå bra. Men vad det är tufft att inte ha kontrollen som förälder. Det får jag jobba med ... Men nu ska jag ringa läraren och fråga hur det har gått!

1 kommentar:

Josefssons sa...

Hej Lotta,

har själv en dotter med Downs Syndrom och tykcer osm du att Odagboken är lite för komplex. Kan du tänka dig att dela med dig av dina mallar till din hemmagjorda?

Mvh
Maria (maria.sorqvist@telia.com)