05 augusti, 2010

Jobb, inskolning och serious shopping!

Nu har nästan en hel arbetsvecka rullat iväg. Det funkar, men det är ödsligt på jobbet. Jag var faktiskt ledig i tisdags för att skola in storebror på fritids. Det har funkat jättebra - långt över förväntan. I måndags var pappan med honom och förmiddagen var tveksam, men redan på kvällen sa han: "Mamma, du behöver nog inte stanna så länge som pappa gjorde". Och idag fick jag höra att det är roligare på fritids än på dagis. Det var väl dags för en förändring. Det är väldigt få barn i gruppen denna veckan så det blir annorlunda i nästa. Men då känner han ju pedagogerna och några av barnen väl.

Vad har mer hänt ... jo jag har varit ute och sprungit en gång, varit på fotvård - vilket var fullkomligt nödvändigt hur tantigt det än låter. Jag har även fått (köpa!) mina nya glasögon, stencoola - även om maken inte riktigt förstått det ännu. Vi har beställt en soffa på Ikea. Den kommer om en månad och det ska bli så härligt!!! Vardagsrummet kommer att kännas mer ordnat med en sammanhängande soffa och inte två udda fåtöljer som alltid flyttas omkring. (Även om jag förstår att alla leksaker inte hoppar i sina backar bara för att vi har en ny soffa!)

Sedan har jag pysslat med att sätta ihop sommarböcker till barnen. Med tecken till Malin - utan tecken till storebror. Jag är inte klar, utan ska sätta mig nu igen. Det tar tid att skära, klistra, laminera, klippa och spirala. Förresten ... på begäran har jag fotograferat vår variant av Idagbok. Den är mycket enkel, men vi behöver inte mer just nu. Här är den: