17 maj, 2010

Mycket tvekande vår

När jag åkte hem med tåget idag såg jag verkligen de gröna nyanserna i trädtopparna, från silver-grå-grön till skarpaste limegrönt. Jag såg fruktträd med små tvekande vita blommor och kaxigt rosa japanska körsbär. Det är verkligen vår i alla avseenden. Utom temperaturen. Ännu en dag har jag huttrat i min alldeles för tunna vårjacka, även om jag haft en extra tröja under. Men nu har jag spanat in SMHI och det ska bli varmar i veckan. Upp till 20 grader. Jag håller tummarna och skippar den extra tröjan imorgon.



Ungarna var trötta och svårväckta i morse. Resultatet av helgens sena läggningar visade sig. Men Malin var glad över att vara tillbaka på förskolan så lämningen funkade bra ändå!

Jag har varit ett riktigt fan av Babel denna säsong och nu har jag hittat fram till Bob Hanssons blogg. Underfundigt.

Inga kommentarer: