05 maj, 2010

"Hiss" för handledning, "diss" för med and i

Igår hade vi handledning på förskolan av vårt proffs på Karlstadmodellen. Hon var med vid ett av Malins träningstillfällen och gav återkoppling efteråt. Bland annat ska vi jobba vidare med att sortera och kategorisera med hjälp av planscher. Just nu är det blommor som gäller. Vi ska även tillverka en plansch med uteaktiviteter som hänger i förskolans hall. Detta för att Malin ska bestämma sig för vad hon vill göra INNAN hon går ut. Malin har aldrig svårt att sysselsätta sig men på det här viset ska hon bli mer reflekterande och träna på att hålla saker i minnet.

Sedan ska vi låta Malins språk "bubbla" fritt utan att kräva tecken av henne. Naturligtvis ska alla omkring henne teckna, men i och med att det kommer så mycket nya ord nu så ska vi inte störa det genom att tjata om tecken. Hon kommer att teckna igen!

Nu har pappan kommit igång lite mer med Malins gomplatteträning. Målet för varje tillfälle är just nu att hon ska smaka på den. Och det funkar. Skam den som ger sig! (Gomplattan ska användas för att hjälpa Malin att ljudträna).

Sist idag ska jag spy lite galla över "me and i". Me and i säljer barnkläder via "hempartyn". Jag beställde kläder för två månader sedan och idag kom de äntligen. Leveranstiden som utlovas är max två veckor. Under denna tid har jag själv fått jaga besked om vad som hänt med min leverans. När kläderna väl kommer har en tröja blivit fel. Det finns ingen ursäkt eller kompensation med i paketet. Visserligen är detta fina kläder av skön kvalitet MEN det har Polarn O. Pyret oxå. Aldrig mera me and i för mig!

Inga kommentarer: