09 februari, 2010

Syskonkärlek

Veckan har som väntat startat med VAB. Jag var hemma igår och pappan idag. Malin har varit pigg, trots hosta och feber och idag verkar hon vara på bättring. Onsdagar är hennes lediga dag så förhoppningsvis kan vi friskförklara henne på torsdag.

Igår spelade jag ett "spel" med Malin där jag använde ett memory. Vi la ut några kort på golvet och turades om att plocka ett och teckna det bilden föreställde. Det var inte själva tecknandet som var det svåra utan att låta korten ligga kvar på golvet och bara ta varannan gång. Det gick hyfsat. Sedan fortsatte storebror att spela med Malin när han kom hem från dagis. Då gick det bättre ... storebrorsan är idolen!

Jag känner mig så stolt då jag ser storebror "träna" Malin i olika lekar. Han är övertydlig i både tal och tecken och han visar ett oändligt tålamod. I varje fall ibland. För övrigt kan han vara både sur och retlig och det kan Malin med. Precis som syskon brukar vara ... Det är också skönt att se.

Inga kommentarer: