23 februari, 2010

Skrivarkurs

Jag går en ny skrivarkurs. Den här gången är det inriktning på att skriva för barn och unga. Det är författaren Kerstin Lundberg Hanh som är kursledare. Första gången gick vi igenom skillnaderna mellan att skriva för unga och för vuxna. Igår pratade vi om gestaltning av karaktärer. Och nu ska jag skriva en dialog som läxa. Teorin varvas med många skrivövningar där vi får tips inför varje. Det är fantastiskt roligt!

De flesta av mina kurskollegor uttalar att de vill bli barnboksförfattare. Någon har redan skickat in manus. Men jag vet inte. Visst när jag en författardröm, men min trärealistiska sida tror inte att jag kommer dit. Jag har helt enkelt inte tid att satsa. Eller är jag bara feg? Jag vet inte. Kursen är i vilket fall som helst ett intressant och utvecklande andrum i min vardag.

1 kommentar:

Grodansmamma sa...

Åhh vad kul! Klart du ska våga satsa. Hoppas att allt är bra med er. Kram Anna