20 februari, 2010

Mera snö - igen!

Nu skriver jag det igen ... jag tror aldrig det varit så mycket snö här någonsin tidigare! Det är som i fjällen. Drivor lika höga som barnen - i varje fall Malin. Maken har skottat större delen av dagen. Det var dags att ta ner snö från taket. Vi har inte platt tak men det hade samlats drivor i vinkeln. Taket på tennishallen rasade in i morse så det gäller att vara lite observant.

Jag och Malin har hållt oss inne hela dagen. Malin är pigg men magen är fortfarande i olag. Hon är inte förtjust i så här mycket snö. Hon måste ha skottade vägar för att ta sig fram. Jag har bakat i flera omgångar idag. Först chokladkakor och muffins tillsammans med storebror och nu tårtbottnar.

Om en stund blir det melodifestival, jag har inga favvisar med men tippar som alla andra på Darin och Alcazar.

Inga kommentarer: