22 december, 2009

Snö på västkusten

Äntligen fick vi lite snö på västkusten också! Det är inte svårt att väcka storebror sådan dagar, räcker med att viska "snö" i örat på honom. Pulkorna på förskolan har gått varma och även Malin har insett fartvindens tjusning. Det är jättevackert ute med snön och alla julljus runt husen.

Igår åkte storebror och jag till Kungsbacka för att köpa en julklapp till fadern. En julklapp som storebror själv kommit på - och den är jättebra! Det märks att den lille mannen är stor nu. Han funderar, spekulerar, frågar och hittar på. Ibland missar vi att se hans framsteg eftersom det är så stort fokus på lillasysters utveckling. Det är sorgligt, men jag tror inte att han själv tänker på det eftersom vi tillbringar så mycket tid tillsammans hela familjen. Hur som helst är det viktigt att pappan och jag är medvetna. Jag läste om en bok "Litet syskon" i tidningen Föräldrakraft. Ska skaffa den!

När jag ändå är inne på utveckling ... det ploppar nya talade ord ur Malin nästan varje dag. Jättekul!

Inga kommentarer: