27 december, 2009

Eftertanke

Grå dagar i slutet av året manar till eftertanke. Speciellt om man är ensam i huset med en snorig dotter som behöver mycket sömn. Jag funderar över vad jag vill med livet ... (hört den förut?!). Tankarna kanske känns extra pockande i år då jag står inför en stor förändring på jobbet. En förändring jag inte beslutat om själv. Då blir det som finns utanför jobbet extra viktigt.

Naturligtvis är familjen absolut viktigast. Att maken och jag trivs tillsammans, att barnen är friska och glada och att våra nära mår bra. Att lyckas hålla ihop familjen är i sig en heltidsuppgift, men i takt med att barnen blir äldre yppar sig fler små stunder att fokusera på vad jag vill.

Ska jag försöka skriva den där boken?
Ska jag engagera mig politiskt?
Ska jag bli gympaledare?
Ska jag engagera mig i en intresseorganisation som jobbar för funktionshindrade?
Ska jag bli ledare i Friluftsfämjandet?
Ska jag plugga till handledare i Karlstadmodellen?
Ska jag plugga något annat?
Ska jag starta upp-och-ner-gympa för barn i Malins ålder?

Jag vet faktiskt inte. Jag vet bara att jag måste fokusera på EN sak, mer får inte plats i livet just nu.

Tänkandet ackompanjeras av Melissa Horn ... en för mig ny bekantskap. Jag fick CD:n ihop med julkortet från min kusin och jag måste säga att den är kanonbra. Tack kusin!

Inga kommentarer: