30 oktober, 2009

Ugglejakt

Nu har vi varit på "Ugglejakt". Jag smög ut och satte upp mina fina ugglor med reflexer efter middagen idag. Det var lite läskigt att gå i mökret i skogen själv ... men när vi var ute med barnen var det livat värre. De var inte rädda! När vi kom till målet hittade vi en fikakorg med glögg, festis och pepparkakor. Korgen stod under körbärsträdet som dagen till ära var insnärjt i ett gigantiskt spindelnät och hade ljuslyktor i trädkronan. Fredagsmys i den högre skolan!

Igår var jag på Me&I-försäljning hemma hos en kompis i Floda. Åker du ända till Floda för det??? Nej, jag åker dit för att få träffa denna vän, det blir för sällan. Men visst shoppade jag ... jag ser framför mig hur Malin tecknar "indian" när hon får sin nya tröja. Brorsan får en tröja med sportbilar och jag får faktiskt oxå nå´t.

I bilen på väg hem från Floda planerade jag min 40-årsdag. Det är inte långt kvar och nu har jag nog bestämt mig för hur jag vill fira ...

Inga kommentarer: