25 juli, 2009

Teckenläger i Ljungskile

Nu har vi plockat och städat ur husvagnen, tvättat/torkat/vikt/ hundratals (känns det som!) maskiner tvätt, städat huset och på toppen försökt aktivera barnen och kokat ännu en sats körsbärssaft.

Idag börjar vi om på ny kula och packar för en veckas teckenläger i Ljungskile. Semestern 2009 kommer att gå till vår historia som den sommar då vi var bortresta! Det är inte många dagar vi tillbringar i hemmet under denna ledighet.

Jag ser verkligen fram emot detta läger. Det är vårt tredje familjeläger och nu har vi lite rutin. Vi vet att det kommer att vara intensivt, men vi kan rutinerna, vi vet vad vi ska fokusera på och vi vet hur vi hanterar barnen mellan alla lektionspassen. På detta läger kommer det att vara många barn i Malins ålder, de flesta är mellan 2 och 3 år. Så det blir extra kul för henne. Det är även en del syskon som är ungefär lika gamla som storebror så jag hoppas han träffar någon kompis under veckan.

Då tar jag tag i packningen igen ... lite rutin har jag skaffat mig under sommaren så jag förutsätter att det ska gå snabbt!

Inga kommentarer: