20 juni, 2009

Mot Sommarskolan ...

Packardag ... jag är manisk - även ganska otrevlig - när det kommer till packning. Jag stressar upp mig och blir lätt irriterad om jag stöter på patrull. Jag ska ha alla kläder rentvättade för att kunna starta packningen utan hinder. Alltså har vi tvättat i veckan. Sedan packar jag för mycket. I varje fall till mig själv och sonen. Jag vet inte om det kan bli för mycket i Malins väska. Så länge hon inte går kan det krävas flera ombyten per dag. Om det inte är kyligt så hon kan ha överdragsbyxor!

Inför just denna resa har jag även packat lamineringsmaskin, pennor, klister, böcker och annat som kan vara "bra att ha" på kursen. Nu ska jag packa ner lite "torrmat", dvs välling, gröt, fruktburkar och sån´t. Vi bor på vandrarhem men tänker köpa både frukost och middag. Lunch ingår i kursen. Men om maten inte faller kidsen på läppen får vi väl koka lite pasta på kvällarna ...

Nu blir det blogguppehåll - återkommer med rapport nästa helg.

1 kommentar:

Linda sa...

Hoppas ni har roligt. Vi har valt en 4-dagarskurs i grannkommunen som arrangeras av en av Karlstadmodellens handledare. Den börjar inte förren nästa vecka.