15 mars, 2009

Morgonstund ...

Vi vaknar tidigt i denna familjen. Idag gick mannen ut för en promenad vid 7-snåret. Jag själv satte mig vid datorn en stund för att kolla mail.

Det är fullt till Familjefesten! Nu kan vi inte ta in fler folk i lokalen. Känns jätteroligt och jag hoppas verkligen på en fin stund på lördag. Nu har vi mycket att rådda i veckan med handling och planering. Men på lördag kommer några kompisar att hjälpa till med korv- och kaffekokning så jag hoppas att även jag hinner titta på showen och prata med lite folk.

Vi hade barnvakt igår och gick på bio. Såg "Män som hatar kvinnor". Den var bra och eftersom det var så längesedan jag läste boken hängde inte jag upp mig på någon jämförelse. Det var helt enkelt en bra film, rå i vissa lägen (som boken) och 2 och en halv timma gick snabbt. Våra gemensamma nöjesstunder är inte så många - vi hade inte haft barnvakt sedan bröllopsfesten i maj! Vi har försökt vid två tillfällen innan, men då blev antingen barn eller barnvakt sjuka.

Nu ska jag baka bröd, godmorgon!

PS: Observera ... jag gick på bio ISTÄLLET för att titta på finalen i Melodifestivalen trots den schlagernörd jag är. DET är kärlek! ;)

Inga kommentarer: