15 januari, 2013

Späckat schema

Terminsstarten innebär, förutom jobb och skola, simskola, friidrott och bowling. Det är vad kidsen sysslar med just nu. Storebror tycker verkligen om friidrotten medan bowlingen är mer en kul grej. Simskolan för Malins del fungerar sådär. Det är ett jättebra upplägg hos MASS, men hon har blivit mer feg än vad hon var från början. Hoppas att det lossnar den här terminen.

Det väntar även en hel hög besök i vården för Malin. Den här veckan ortoptisten (ögon!), nästa vecka sköldkörteln och veckan därpå tandläkaren. Skolsyster står också på schemat. Vi ska ha nätverksmöte på skolan, göra hab-plan (lääängesedan!) och börja prata om och förbereda Malins uppgång till 1:a klass.

Jag fortsätter att plugga till handledare i Karlstadmodellen och jag prioriterar egen träning så fort jag har en lucka. Dock inte i skrivande stund! Jag har hittat tillbaka till yogan. Den passar min sinnesstämning just nu. Det är basyoga på Friskis&Svettis, alltså ingen "hard core-yoga". Men jag tränar även styrka och vanliga pass. Saknar löpningen, men jag vill inte springa när jag riskerar att halka.

Inga kommentarer: