13 december, 2012

Lucia

Luciafirandet med barnen gick fint. Storebror var frisk och kunde tomta med sin klass. Och Malin stod pall för trycket och klarade av att tillsammans med en annan Lucia leda hela tåget in bland en massa åskådare. Sedan stod hon kvar hela framträdandet och sjöng med i alla refränger. Nu tändas tusen juleljus var inövad med tecken. Jag är så stolt! Att hon gick först känns nästan som ett erkännande eftersom vi valt en skolform som inte ses som självklar hos alla.

Nu låter det som om jag har sett det här. Det har jag inte. Men jag har fått det rapporterat. Själv var jag med storebror och såg hans fina Luciatåg framträda och hade sedan mysfika med övriga klassföräldrar. Och när jag pratade med läraren kom det fram att hon och jag är släkt på min mammas sida. Hon hade träffat min mormor, min morbror och mina kusiner. Världen är bra liten.

Här kommer en bild på Luciatåget. Eftersom det är många andra barn med på bilden har jag gjort den oskarp runt Malin. Och sedan kommer en helt skarp bild på min andra älskade unge. Kontrasterna är stora i mitt liv just nu.



Inga kommentarer: