27 maj, 2012

Mors dag, igen!

Är det någon dag man kan skryta ohämmat om sina barn så är det väl ändå på Mors dag?! Så jag gör det. Vilken fin dag vi haft! Visst har tålamodet prövats även idag. I varje fall när Malin och jag var och köpte skor åt henne. Då var jag på helspänn hela tiden så att hon inte skulle sticka ifrån mig medan jag fick hjälp att plocka fram rätt storlek. Det där med att hålla handen är i det närmaste omöjligt. Hon drar konstant iväg åt motsatt håll! Men vi måste ju öva på att gå i affärer också...

Här hemma har det varit mer vilsamt. På eftermiddagen lekte alla kusinerna mer eller mindre harmoniskt hela tiden och vi vuxna lyckades rycka ett och annat ogräs emellanåt. Pappan i vår familj har jobbat med gräsmattan och även om det inte är klart så går det framåt. Vi grillade marinerade kycklingspett till middag och hade potatissallad på färskpotatis därtill. Fantastiskt gott! Sedan åt vi Mors dag-tårta som barnen lagt ihop med visst stöd från pappan igår kväll när jag var på tjejmiddag.




Inga kommentarer: