10 december, 2011

Vi har inte blåst bort!

Här på bloggen har det varit stiltje - något det absolut inte varit utomhus! Huset skakade i nattens blåst och ändå var det inte vår värsta vindriktning. Men att delar av Göteborg skulle ligga under vatten, hade jag inte förväntat mig ändå. Väderläget känns inte sunt.

På förskolan rustar de för jul. Malin har bakat både pepparkakor och lussekatter i veckan. Och repetitionerna inför Lusse-firandet på måndag går fint. Men nu väntar en helg med lite middagsbesök och lite glöggmys. Vi ska även försöka hinna med att plocka fram några tomtar.

Allra först ska jag dra upp maken som var på julbord i går ... doften av nybakat bröd från köket kanske hjälper till!

PS. Lokalbladet hade en liten artikel om min framgång i manustävlingen. Nu blir jag känd som snusktanten som skriver om engångsligg ;-)

Inga kommentarer: