11 december, 2011

Nätshopping

Tredje advent ... vart tar tiden vägen?! Förra året hade jag en kalender på bloggen, men det hade inte funkat i år märker jag. Jag skyller på slutspurten på mina kurser. Det är lite större projekt som gäller nu, både inom skrivande och sociala medier. Men den här helgen har gått i ett annat socialt tecken och det känns verkligen kul att ha träffat kompisfamiljer två dagar på raken. Det tillhör absolut julkänslan!

Idag har tomtarna krupit upp ur sina lådor och trots att storebror är sur över att granen får vänta en vecka, ser det väldgit mysigt ut här hemma nu. Jag har även bakat saffransskorpor och passar på att länka tillbaka till förra årets kalender. Ska du baka ETT bakverk med saffran - välj dessa! Så enkelt, så gott!

Sedan kan jag även slå ett slag för internethandeln i juletider. Jag har varit en sådan som älskar att dra runt i mysigt julpyntade affärer och vända och vrida och till slut komma på den perfekta julklappen. Men det var då det ... innan barnen! Nu är sådan shopping bara förknippad med stress. Därför handlar jag så mycket som möjligt på nätet. Bekvämt och praktiskt! Dessutom är en hel del leksaker billigare i nätbutikerna. Men det varierar - så jämför innan du beställer. Jag är på intet sätt köpt i denna fråga men här kommer några användbara länkar, där jag har handlat och varit nöjd med både service och leverans. För en fridfullare jul!

www.lekmer.se
www.hiko.se
www.adlibris.se
www.roligaprylar.se
www.coolstuff.se
www.bluebox.se

Inga kommentarer: