05 oktober, 2011

Hälsningar från en jäktad bloggare

Om någon händelsevis undrar vart den här bloggaren tagit vägen, så är jag här!

Dagar och kvällar är just nu fyllda med jobb, barn, plugg och skrivande. Förutom kursen Att skriva barnlitteratur, som sannerligen kräver sin insats, går jag en kurs i som heter Sociala medier. Den går på kvartsfart och distans men innebär oerhört mycket arbete. Så istället för att agera I sociala medier, läser jag OM sociala medier. Lyckligtvis är kursen intressant och har ett bra upplägg. Dessutom får jag använda en del av min arbetstid eftersom innehållet ligger väldigt nära mitt dagliga värv.

Idag hände något speciellt ... ett förlag ringde upp mig! Jag hade skickat in ett manus till en "lättläst" bok. Alltså en bok för nybörjarläsaren. Och nej, förlaget ville inte ge ut den eftersom de inte jobbar med böcker för så unga läsare. MEN redaktören tyckte att mitt manus hade potential och tipsade om några andra förlag. Dessutom fick jag en pratstund kring vad just det här förlaget vill satsa mer på. I den trånga världen av författarwannabes är ett sådant här telefonsamtal detsamma som närkontakt av tredje graden. Bara så ni vet ;-)